Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

понеделник, 9 май 2011 г.

Пърленки


Рецептата на това тесто научих в готварският форум на бг- мама - темата за него носи заглавието "Най-вкусното тесто за пица и мекици, което съм яла!" и си го заслужава:).Тестото наистина е много вкусно!Според авторката на темата Angela това е най- вкусното тесто за пици и мекици и аз реших, че най- вероятно ще е изключително подходящо и за пърленки:).Е, много обичам да го казвам и ще го направя - оказах се права:))).
В рецептата тестото се замесва на ръка, но машинката ме е разглезила напоследък , та тя се справи с тази задача:).
Тъй като количеството ми се видя голямо - направих половин доза, вие решавате с какво количество тесто ще се справи вашето семейство:))).



около 1 кг брашно
1 суха мая
1 ч. л. сол
2 ч.л. захар
2-3 с.л. олио
1 с.л. оцет
1 кофичка кисело мляко с 1 ч.л. сода бикарбонат в него
1 яйце
прясно мляко на око - около 200 мл

Брашното и сухите съставки се разбъркват в голяма тава или купа, правим кладенче и добавяме останалите. Замесваме меко тесто. Престоява на стайна температура около 30 минути. След това може да се ползва за каквото искате - пица, мекици.

Това е оригиналната рецепта на Angela.
Направих половин доза с 200 мл. кисело мляко и 100 мл. прясно, 1 яйце, половин пакетче суха мая на доктора - или казано накратко, освен яйцето всичко разделих на две.Първо поставих в машинката мокрите продукти , накрая пресятото брашно и върху него маята.Тестото пое около 550-600 гр. брашно,докато стане на хубава топка, не го измерих точно.След като машинката спря да меси оставих тестото вътре 30 мин., след което пристъпих към действие:).
Половината пърленки направих в контактният сандвичмейкър, а другата половина изпекох на грил тигана - и двата вида станаха уникално вкусни.Веднага след изпичането ги намазах с масло и половината натърках със скилидка чесън (със съпругът ми обожаваме чеснови пърленки), а другата половина поръсих с шарена сол за децата.

Ами това е , като ви дойде музата за месене - пробвайте ги!

Приятно месене и още по- приятно похапване!

Източник

10 коментара:

  1. Страхотно предложение! Мислиш ли, че тестото може да издържи в хладилника или фризера. Предстои ми една почивка и мисля да си приготвя тестото, и да го взема за набързо приготяне на разни закуски!

    ОтговорИзтриване
  2. Елена, чувала съм , че всяко тесто може да се замрази, но не съм пробвала, с нито едно:(.Приятно прекарване на почивката!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Ммммммм, до тук се разнася уханието. Чупвам си малко пърленка с чубричка. Задължително ще ги направя! Чудесно предложение, Аелис!:-)

    ОтговорИзтриване
  4. Мони, наистина са много ароматни и вкусни - ще се радвам, ако ти харесат:).

    ОтговорИзтриване
  5. Изглеждат прекрасно! Не съм правила досега, вероятно тази рецепта ще опитам. Поздрави с пожелания за хубава нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ева, ти си майстор на печивата и за мен е голям комплимент, че си харесала пърленките !Дано вкусът им ти допадне:).

    ОтговорИзтриване
  7. Няма проблем, Аелис, всичко е ок, явно някъде са изчезнали коментарът ми и твоят отговор. Пак ще напиша, че ми харесаха много тези пърленки, така наръсени с чубричка и при първа възможност ще ги опитам. Желая ти усмихнат, ден, Аелис!:-))

    ОтговорИзтриване
  8. Мони, радвам се, че са ти харесали пърленките - лесни и вкусни са, любимата ми комбинация:).
    Усмихнат ден и на теб:)!

    ОтговорИзтриване
  9. Много добре изглежда храната, наистина ее вкусна.

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ти , радвам се , че ти харесва:)!

    ОтговорИзтриване