Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

събота, 21 ноември 2009 г.

Сладкиш "Софи"






Рецептата за този вкусен сладкиш получих от моя колежка, тя ми я даде под името "Домашна торта", но тъй като на мен не ми прилича на торта, реших да й измисля ново име - колежката ми се казва Софка и така съвсем естествено тази вкуснотия аз наричам "Сладкиш Софи" .



Необходими продукти:

Блат:

6 яйца - 2 белтъка се отделят за глазурата
1ч.ч. захар
1ч.ч. орехи / нарязани на едро/
2ч.ч. брашно
1бакпулвер

Сироп:

1 1/2ч.ч. захар
1 1/2ч.ч. вода
2с.л.какао
1 пакетче масло/125 гр./
1 ванилия

Глазура:

2 белтъка
2 с.л. захар
2с.л. карамелизирана захар/може и без нея/

По желание: между блата и глазурата може да се сложи банан.

Изпича се блата до суха клечка - при мен на 170 гр., в предварително загрята фурна, за около 40 мин.Изчаква се хубаво да изстина, "набучква се" / аз използвах химикал Rolling Eyes/ и се залива с топлият сироп .Той се приготвя , като се разбъркат добре съставките му , слага се на котлона, бърка се докато се разтопят маслото и захарта и се оставя да ври на слаб огън около 6- 7 мин., като се наблюдава и разбърква.С този сироп се залива изстиналият и надупчен блат - на мен ви се видя в повече сиропа и не използвах целия, но следващият път ще го направя - ще е още по- сочен сладкиша Love.
След като се залее със сиропа отново се оставя да изстине добре, разбиват се белтъците на сняг, постепенно се прибавя и пудрата захар.Две супени лъжици захар се карамелизират на котлона и се прибавят към белтъците, леко се разбърква с лъжица и с тази смес се маже сладкиша.

Дълги са обясненията, но не е труден за приготвяне сладкиша, а е наистина много вкусен.Следващият път ще пробвам и с банан Wink.

Приятен апетит !

Няма коментари:

Публикуване на коментар