Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

неделя, 30 януари 2011 г.

Желирана торта "Рая"


Когато голямата ми дъщеря ме помоли да й направя тази торта, в началото й отказах - това за мен е един чудесен десерт, но ми е един такъв "летен"...:).Да, обаче се сетих колко е вкусна тази торта и не можах да си намеря място, докато не я направя - къде пише, че трябва да се хапва само през лятото:)))?.Така че угодих на дъщеря си, а и на себе си и я направих.
Рецептата е на Рая, ще посоча като източник темата за тортата - голям хит беше преди няколко години, но паметливи момичета като мен все още си я правят;).



Необходими продукти:

7 желатина
3 кофички пълномаслено кисело мляко
2,5 ч.чаши захар
3 ванилии
3 с.л. лимонов сок
5-6 банана
1 компот от кайсии/праскови
1 готов блат

В 3 кафени чашки хладка вода сложете 5 желатина , да набъбне. Киселото мляко разбъркайте със захарта, ванилията и лимоновият сок. Бананите нарежете на кръгчета и ги сложете в млякото. Добре набъбналият желатин се слага на водна баня и се бърка докато стане на прозрачен сироп, НЕ ТРЯБВА ДА ЗАВИРА. Когато желатинът поизстине изсипете го в млечно-плодовата смес и хубаво го разбъркайте. Сложете блата на дъното на форма за торта с отгопчаващ се борд, отгоре залейте със сместа.Поставете тортата в хладилника за час- два, докато стегне . Разтворете останалите 2 желатина в сока на компота. Изчаква се да набъбне желатина и пак се подгрява на водна баня, за да се разтвори хубаво. Нарязаните плодове от компота наредете върху стегналата торта. Внимателно (най-добре с лъжица) покрийте със изстиналият сироп на компота. Тортата се слага отново на студено. След около час-два тортата е готова за консумация.

Бананите може да се заменят с ананас или друг плод по избор. Вместо плодове, може да се сложи какао и настърган шоколад. Може да се пасират плодовете, вместо да се режат и да се направи желирано плодово мляко. Отгоре, вместо компот може да се желира сок от червени плодове. Може да се наръсят кокосови или шоколадови стърготинки.

Ето това е - лека и вкусна торта, от която със сигурност ще си отрежете второ парче:).

Приятно тортоправене!
Източник

4 коментара:

  1. Изглежда супер!
    Пак ми отиде диетата, ех!

    ОтговорИзтриване
  2. Траяна, ами че тя тортата си е диетична, с това кисело мляко....:).Наистина е красива торта, лека и вкусна, дано ти хареса:).

    ОтговорИзтриване
  3. Хич не ме убеждавай, аз съм си навита да я направя, но към киселото мляко като гледам колко захар има....Здраве да е!

    ОтговорИзтриване
  4. Тraiana , не че те навивам нещо , ама тортата става доста голямка и ако се сметнат калориите на парче - наистина няма да са толкова много, като при други торти;).Както са казали едни много умни хора - от две злини избери по- малката:)))).

    ОтговорИзтриване