Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

вторник, 22 февруари 2011 г.

Мидички


Оригиналната рецепта на тези солени питки с плънка е на Ева Тонева.Тези дни много от момичетата в бг- мама ги изпробваха и всички до една бяха много доволни.Научих за мидичките от meqnsq и Benita - благодарение на тях двете тези вкусни питки станаха популярни в готварският форум на бг - мама.Въпрос на време беше да ги направя и днес най- сетне ги приготвих.
Не съм ги дегустирала още, ще го направя довечера, но съпругът ми ме увери, че мидичките са страхотни и че трябва да бъдат публикувани в блога ми - ако се случи невъзможното и не ми харесат - още тази вечер ще изтрия публикацията:).
Не спазих точната рецепта на Ева Тонева, защото ми се искаше да употребя и жълтъците - ще ви напиша как ги приготвих, а вие погледнете източника и ако не ви притесняват излишните жълтъци - направете мидичките по оригиналната рецепта.

Необходими продукти :

450-500 гр брашно
1 ч.л. сол
20 гр прясна мая
100 мл топла вода
1 с.л. мед
4 големи яйчни белтъка
3 с.л. зехтин

плънка:
180 гр натрошено сирене
2 жълтъка


за глазиране:
1 жълтък
1 ч.л. вода
няколко капки зехтин

В купа пресейте брашното и солта, направете кладенче в средата.
Разтворете меда и маята в топлата вода, прибавете 1 с.л. брашно, разбъркайте и оставете да втаса 10 минути.
В кладенчето изсипете втасалата мая, леко разбитите белтъци, замесете меко тесто.
Извадете го върху работния плот, постепенно добавете зехтина и омесете хубаво.
Оформете тестото на топка, поставете го в намазана с растителна мазнина купа, покрийте с кърпа и оставете на топло да втаса до удвояване на обема - може да включите фурната си на 40 гр. и да сложите купата с тестото вътре, така втасва по- бързо;).
Втасалото тесто изсипете върху леко набрашнена повърхност, разточете го на кора с дебелина 3-5 мм.
С помощта на чаша изрежете кръгове, във всеки поставете от плънката, защипете краищата.
От останалото след изрязването тесто оформете топка и разточете отново на кора, повторете процедурата като използвате всичкото тесто.
Подредете мидичките на разстояние една от друга в покрита с хартия за печене тава.
Загрейте фурната до 180 градуса, намажете мидичките с разбитият в малко вода жълтък и ги печете до готовност, около 15-20 минути.

Е, остана ми един жълтък, който използвах за едни сладки с мая, но за тях ще стане въпрос в следващата ми публикация - ще ги опитам довечера и ако ми харесат, непременно ще споделя рецептата с вас:).

Приятно готвене и още по- приятно похапване!

Източник

2 коментара:

  1. Тестото с белтъци е страхотно, нали?
    И аз трябва да ги пробвам :)
    Изглеждат чудесно!

    ОтговорИзтриване
  2. Iliana , много е хубаво , меко и пухкаво - вкусни са мидичките;).Пробвай ги - ще ти харесат:).

    ОтговорИзтриване