Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

петък, 16 юли 2010 г.

Празнична пита




Рецептата получих по интересен начин - имам много красива колежка,Таня, не знаех ,че е кулинарка, научих го случайно, на сладки приказки на кафе.Та тя ми разказа за тази питка и обеща да ми даде рецептата, като се видим на кафе отново - удържа на думата си и на следващата ни среща ми даде рецептата.Каза ми, че е от опаковката на пакет брашно и че я прави много често.Това се случи преди доста време, но чак миналият ден успях да пробвам рецептата - получи се чудесна питка, ще я правя често.

Необходими продукти :

1 кг. брашно
150 мл. прясно мляко
2 яйца - отделих единият жълтък за намазване
25 гр. прясна мая
18 гр. сол
370 мл. хладка вода
1 с.л. оцет
1 ч.л. захар
125 гр. масло

В съд се слагат 50 мл. от леко затопленото мляко, захарта , маята, добавя се малко брашно, да се получи кашичка и се оставя на топло, докато сместа втаса.
Разбиват се яйцата с останалото мляко - 100 мл.Брашното се пресява / не слагайте всичкото количество, на мен ми остана малко от пакета/, прави се кладенче и се изсипва яйчената смес, водата, оцетът, солта, кипналата мая.Меси се меко тесто, прави се на топка, поръсва се с брашно , покрива се с кърпа и се оставя на топло да втаса, докато удвои обема си.Тестото се оформя - в оригиналната рецепта се разделя на 15-20 еднакви къса, правят се фитили, мажат се с масло от вътрешната страна, навиват се на охлюв и се редят в намаслена и набрашнена тава.Оставя се питата да втаса отново, маже се с жълтъка и се пече в предварително загрята на 200 гр. фурна.
Оформих питката по друг начин - харесах си начина, по който Стейси е оформила нейната питка , ето линк :

http://steisi.multiply.com/photos/album/6#photo=127

Няма коментари:

Публикуване на коментар