Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

неделя, 12 септември 2010 г.

Соленки със сирене и кашкавал


Съпругът ми донесе тази рецепта - беше я преписал старателно от вестник и ме помоли да му приготвя тези соленки, много вкусни му се виждали.Обещах му, че ще ги направя, но когато им дойде реда - срам ме е да си призная, но това стана няколко месеца , след като ми донесе рецептата :(.Е, приготвих ги, много му харесаха, на мен също, така че ги публикувам тук - рецептата е на хвърчащо листче, няма да рискувам да се изгуби:).

Необходими продукти :

250 гр. масло - размекнато на стайна температура
200 гр. сирене
200 гр. кашкавал
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода
1 яйце
500 гр. брашно

Начин на приготвяне:

Настъргват се кашкавалът и сиренето.Към тях се добавя маслото и киселото мляко, в което е разбъркана содата.Всичко това се омесва добре, добавя се брашното, замесва се меко тесто.От приготвеното тесто се оформят 8 топчета.Всяко топче се разточва на малка кръгла кора с дебелина около 2 мм. и се нарязва като торта на осем триъгълни парчета.Всяко парче се завива от дебелият към тънкият край като кифличка, нареждат се в застлана с пекарска хартия тава.Отгоре се намазват с разбит жълтък с малко олио и се изпичат на 180 гр., при предварително загрята фурна, за около 30 мин..Наблюдавайте ги - като се зачервят са готови.

Много сполучлива рецепта - следващият път , когато съпругът ми донесе подобна вкъщи - ще й дам предимство :).

Не съм сигурна относно източника - попитах съпругът ми от кой вестник е преписал рецептата, предполага, че е от "24 часа",но тъй като е минало доста време оттогава, не може да бъде напълно сигурен.

Да ви е сладко!

2 коментара:

  1. Solenkite sa 4udesni. Lesni i mnogo vkusni. Zapazvat vkusa si i na drugiq den. Blagodarq i za tazi spolu4liva recepta!
    Pozdravi i slun4eva nova sedmica!

    ОтговорИзтриване
  2. tina, много се радвам, че са ти харесали - и у дома са любими:).

    ОтговорИзтриване