Аелис

Аелис
Много обичам да готвя и искам да споделя тази си страст с вас!

сряда, 19 януари 2011 г.

Торта Парадизо ( Torta Paradiso)


Много приятен сладкиш - вкусен и лек, с нежен лимонов аромат.Рецептата видях в в прекрасният кулинарен блог My cooking creations - там авторката споменава, че сама е изяла половината сладкиш - вярвам й, защото аз направих същото:))).
Рецептата е от Италия , което всъщност беше първото нещо, което ми направи впечатление и ме накара да опитам този сладкиш - интересна е и историята на откриването на рецептата, но всичко това може да прочетете в източника.

Необходими продукти :

120 гр. масло на стайна температура
100 гр. пудра захар
35 гр. захар
80 гр. брашно
50 гр. натурално нишесте
4 жълтъка
кората на 1 лимон
1 ч.л. бакпулвер
1 щипка сол

Разбийте 2 белтъка с обикновената захар до гъста пяна. В друг съд разбийте мекото масло с пудрата захар на крем и прибавете жълтъците. Прибавете пресятото брашно, размесено заедно с бакпулвера, нишестето, щипката сол, лимоновата кора и хубаво разбъркайте. Накрая към сместта добавете разбитите белтъци и внимателно разбъркайте, да не спаднат.
Прехвърлете във форма за печене и изпечете на 180°С за около 30-35 мин,
Готовата торта наръсете с пудра захар и сервирайте.
Така направена тази торта прилича повече на сладкиш.
Може да използвате за основа на торта вместо пандишпан.

Не печете сладкиша в твърде голяма форма - аз пекох във форма с диаметър 22 см. и пак сладкишът ми стана по- тънък от този на авторката на рецептата.Това обаче не се отрази на вкуса му:))).

Приятно готвене и още по- приятно похапване!

Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар